Thursday, June 30, 2011

Kancil...makeover

Assalammualaikum...


This time around nak cerciter pasal my kancil yang setia bersama aku semenjak tahun 2002 sampailah sekarang. Selama 9 tahun bersama si kancil, tak pernah dia meragam, berkhidmat dengan jayanya. Akhirnya, pada tahun 2008, aku telah bertekad jadikan si kancil hak milik aku sepenuhnya...and now...she's mine. So, biasalah kan, bila dah hak mutlak milik kita..sesuka hati aku memakeoverkan dia...tp bukan idea aku sebenarnya. Ni semua hasil dari idea kreatif encik hubby yang memang pakar bab modify2 ni...banyak kakilah katakan..




Buat kengkawan aku yg pernah naik si kancil ni sampai ke Cameron Highlands nun..inilah dia kereta kecil yg berjaya memuatkan 5 orang anak dara termasuk bunga-bungaan Cameron..hehehe. Banyak sungguh jasa si kancil ni pada aku..sentimental value..takkan ku jual..




Ramai bertanyakan, kenapa tak tukar kaler baju si kancil? Hehe..dalam perancangan. Dalam masa terdekat..sekarang ni dalam proses nak cari kaler yg sesuai..pink kah? purple kah? tungguuuuuu....



Semenjak dah bertukar rupa ni..ramai pulak yang bertanyakan si kancil. Maaflah ye, ia takkan dijual..Actually, si kancil yang dulunya standard, sekarang dah ditukar ke Mira Moderno...ntahlah aku pun tak berapa paham sangat...




note: sentiasa nak si kancil di depan mata....sayanggggg si kancil :)


2 comments:

AdanyaKauUntukku said...

shida..bape sen ko cat yek?
nak anto si kancil ku jua.....
kesian ku tengok berbelang2

shidadut said...

hari tu cat bumper depan belakang je..yelah kan sbb dah kalernya merah..nak tukar ke biru kena dlm 500 gaklah..dah survey2 byk kedai..utk cat satu kete kancil..luar je makan 1000++ gakla..ni yg tgh menabung nih..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...