Saturday, May 8, 2010

My Thesis


Alhamdullillah...after about 6 months bertungkus-lumus untuk siapkan thesis, akhirnya aku berjaya siapkan seminggu awal dari tarikh akhir submission. Walaupun thesis tu taklah secanggih dan sehebat thesis-thesis economist yang lain, tapi aku tetap bangga dengan thesis aku tu. Antara sebab-sebabnya ialah:


1. The title itself dah menunjukkan betapa susahnya nak mengkaji dan menganalisis data and
theory-theory yang dah berlapuk tu..'Velocity of money and the relationship with inflation'..mau tak pengsan..


2. Penyelia aku, memang dah terkenal dengan ke'teroran' dia dalam bidang monetary economics ni..so, tak boleh langsung nak ubah fakta, sbb semuanya dah dalam otak dia..that's why thesis ni kena 3 kali rejection dari dia..every single thing dia consider...fuhhhh..berpeluh gaklah everytime kena mengadap dia..


3. The last but not least, aku adalah antara student yg berjaya menghantar seminggu awal dari
due date submission, sedangkan yang lain baru tengah sibuk hantar full draft pada supervisor
masing-masing untuk dicheck.


- inilah dia thesis kebanggaan ku -

dalam fikiran aku: w/pun seksa sungguh nak siapkan thesis ni, but I take it as a useful experienced for my future undertakings. Thank you Prof. Mansur for your guidance and cooperation.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...