Sunday, August 23, 2009

Weekend Activity

Hari ni dah masuk 3rd day kita berpuasa...alhamdulillah...setakat ini aku berjaya menjalani ibadah puasa selain membuat amalan2 tambahan dengan jayanya tanpa 'masalah'..hehe...'masalah' yang aku maksudkan tu...pepahamlah yea...masalah orang pompuan...
Alhamdulillah, tahun ni 1st and 2nd day puasa adalah weekend holiday. So, dapatlah berbuka dengan juadah2 yang agak istimewa. Kalau weekdays tu...jgn haraplah boleh masak special dishes...selalunya tapau je dari bazaar ramadhan..
Okay..meh aku citer sikit aktiviti berbuka puasa weekend lepas..1st day berbuka, aku sekeluarga berbuka dengan keluarga mertua. Main course, iaitu nasi tomato, mak mertua yang masak..tp kitorang top upkan dgn juadah tapau bazaar je...
2nd day berbuka pulak, berbuka dgn keluarga mertua jugak...tp kali ni aku yg jadi tuan rumah. Main course aku, nasi impit dgn ayam masak palembang dan juga kuah kacang. Ni favourite dish husbandku...Mula2 aku ingat macam tak cukup je makanan utk berbuka..tp bila ditambah2 dengan juadah yang ditapau dari bazaar ramadhan...penuh jugaklah meja makan...apa pun alhamdulillah...syukur nikmat dgn rezeki yg Allah berikan...
sorrylah...nak snap gambar masakan aku tu...tp tak berkesempatan...sibuk melayan tetamu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...