Monday, September 7, 2009

Biskut Raya 2009...bhgn 1


Alhamdulillah...semalam cuti Nuzul Quran, so sempatlah buat satu jenis biskut raya...biskut sarang semut. Actually, biskut sarang semut ni memang favourite aku since zaman budak-budak dulu. Kalau pegi beraya rumah orang, 1st of all, aku akan cari biskut ni dulu, kalau takde, barulah cari biskut-biskut yang lain.


Nak buat biskut ni agak leceh sikit, sebab it takes quite a long time, sebab kena parut memarut. That's whylah aku jarang tengok biskut ni dijual. Tapi disebabkan biskut favourite aku sanggup buat apa saja... Dengan bantuan adik aku, dan tanpa gangguan dari Yen, at last aku berjaya hasilkan 2 flavours: satu perasa vanilla, dan satu lagi perasa coklat...harap-harap sedaplah. Almaklumlah buat masa tengah berpuasa, so mana boleh rasa merasa.


Insyaallah, biskut raya yang kedua akan menyusul. Bahan-bahan semua dah ada, cuma tunggu masa dan hari yang sesuai je...so, tungguuuuuuuuu....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...