Monday, January 9, 2012

Our New Hobby

Assalammualaikum...


Nak berciter sikit pasal hobi kami sekeluarga. Aku dan Encik Hubby memang pencinta haiwan, especially kucing. Dulu kan pernah bela Persian cat, Gegirl...tapi atas nasihat doktor, akhirnya kucing tu terpaksa diberi pada orang lain. Ini disebabkan Yen yang memang ada asma, dan memang alah pada bulu kucing. Sedih??? Tak boleh nak explain mcmmana kesedihan berpisah dengan Gegirl.

Selain Gegirl, kami ada jugak membela seekor ikan Kelisa, yang aku bagi nama dia Kelly..chewahhh, glamor tak nama dia?? Tu singkatan dari KELIsa...hahahhaa. So, dikomersialkan jadilah KELLY.. Aku bela Kelly semenjak dia sebesar tapak tangan, kira2 2 tahun lepas, hadiah birthday dari Encik Hubby. Sekarang, sepanjang dan sebesar lengan Encik Hubby, bayangkanlah..sampai aku pun takut bila bg dia makan. Takut dia ngappp tangan aku pulak. Tapi so far, Kelly ni tak pernah buat hal. Dia memang kenal aku..asalkan nampak je kelibat aku, mulalah mintak makan..


Sekarang, ini hobi terbaru kami sekeluarga. Tadaaaa....Marine Aquarium. Semua ni datang dari idea dan minat Encik Hubby laa... Dulu sempat buat Landscape Aquarium. Ala, yg ada rumput2 hijau tu...tp disbbkan banyak sangat siput menyerang, so bertukarlah pulak ke Marine Aquarium ni. Mula2 aku tak berminat sangat. Encik Hubby dan Yen je yang beria2 mengadap. Tapi lama kelamaan, disbbkan tarikan ikan2 dan coral yang colourful, plus dengan keunikan attitude ikan2 ni, membuatkan aku pun naik cintan... Tapi, frankly speaking, budget bulanan utk maintain Marine Aquarium ni memang besar. Itu semua Encik Hubby tanggung...kalau aku..tak sanggup beb..lebih baik gi shopping..melabur kat SOGO..ahaksss





note:huwaaaaa... aku tetap nak kucing...kucing boleh peluk2..ikan tak boleh... :(


1 comment:

AdanyaKauUntukku said...

beli je bantal nemo tu
boleh leh pelok ikan..ha ha ha...

yang penting...
aii tak suka hobi
sbb membosankan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...